នំ Cake មានរស់ជាតិឆ្ងាញ់

Powered by Blogger.

Thursday, March 28, 2013

គោលនយោបាយយុសាស្រ្តវិស័យអប់រំនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា​ ដើម្បីប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធពត៏មាននាពេលអនាគត់

 គោលនយោបាយ យុទ្ធសាស្រ្តបច្ចេកវិទ្យា ព័ត៌មាននិង សារគមនាគមន៍ ក្នុងវិស័យអប់រំនៅ កម្ពុជា បាន បង្ហាញពីតំណាក់កាលមួយនៃការងារសំខានរបស់ក្រសូងអប់រំ យុវជន និង​កីឡា​ក្នុង​ការ​ធ្វើកំណែទម្រង់ សេវាអប់រំនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាអោយមានប្រសិទ្ធិភាពខ្ពស់ និងឈាន​ទៅរក​បរិបទ​ថ្មីនៃសាកលភាវូបនីយកម្ម ។ គោលនយោបាយ និង​យុទ្ធសាស្រ្​តនេះ​ក៏​សង្កត់​ធ្ងន់​ផង​ដែល​លើ​​ការពង្រីកការងារអប់រំ ក្រៅប្រព័ន្ធ និង  សិក្សា  ពីចំងាយ​ ការបណ្តុះ​បណ្តាល​ជំនាញ​បង្​កើន​គុណ​ភាពអប់រំតាមរយះបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន និងសារគម  នាគមន៍  ក្នុងការជួយគាំទ្រ និង លើក​កម្ពស់ការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានសំរាប់ ឯកសារ ស្តីពីផែនការ យុទ្ធសាស្រ្ត​កាត់​បន្ថយ​ភាព​ក្រីក្រ។
ចក្ខុវិស័យមានរយះពេលវែងសំរាប់ការអប់រំ សំរាប់ទាំងអស់គ្នានៅកម្ពុជា គឺ​ការ​ធានា​ការ​អប់រំ​ប្រជា ពលរដ្ឋគ្រប់រូប អោយ​ទទួល​បាន​ដោយ​ស្មើភាព​នៅការ​អប់រំមូល​ដ្ឋាន​ប្រកប​​ដោយ​គុណភាព។
គោលបំណង
·         លើកកំពស់ការចូលសិក្សានៅកំរិតអប់រំមូលដ្ឋាន
·         លើកំពស់គុណភាពអប់រំមូលដ្ឋានអោយបានប្រសើរជាងមុន
·         បង្កើនសមត្ថភាពភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយពិភពលោក 
គោលនយោបាយយុសាស្រ្តវិស័យអប់រំនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា​ ដើម្បី​ប្រើ​ប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ពត៏មាន​នា​ពេល​អនាគត់មានដូចជា៖
គោលនយោបាយបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះផែនសំខាន់ចំនួន៤៖
v ផែនទី១៖ ​បង្កលក្ខណៈអោយ គ្រូនឹងសិស្សទាំងអស់គ្នា​មានភាពងាយ​ស្រួលក្នុង​ការប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធប​ ច្ចេកវិទ្យា និង សារគមនាគមន៍ ក្នុងការប្រើប្រាស់ជាយន្ត​ដើម្បីជួយកាត់បន្តយ​គំលាត​ឌីហ្សីថល​ សាលារៀនជាមួយគ្នានឹងគ្នា។
v  ផែនទី២៖សង្កត់ធ្ងន់ទៅលើតួនាទី និងមុខងាររបស់បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានវិទ្យា និងសារគមនាគមន៍ ដែលជាឧបករណ៍សំរាប់រៀន និងបង្រៀនទៅតាមមុខវិទ្យាផ្សេងៗ។
v  ផែនទី៣៖ លើកកំពស់ការអប់រំសំរាប់ទាំងអស់គ្នាតាមរយះការអប់រំពីចំងាយ និងស្វ័យសិក្សាជា​ពិសេសនៅក្នុង​ចំនោមក្រុមកុមារ ​ក្រុមជំទង់ និង ក្រុមជនពេញវ័យ ដោយគាប់ផ្សំជាមួយនឹងប្រព័ន្ធ ផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានចំរុះ។
v  ផែនទី៤៖ សង្កត់ធ្ងន់ទៅការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា ព័ត៌មាន និងសារគមនាគមន៍
  • ក្នុងនោះក៏មានយុសាស្រ្តរយៈពេលមធ្យមមានដូចជា
  1. ការ អភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្ស ៖ ដែលផ្តោតទៅលើ ឧត្តមសិក្សាសាធារណៈ និង ឯកជន​សាលាគរុកោ​សល្យ ចាំបាច់ត្រូវបើវគ្គអោយបានច្រើនគ្រប់រួបភាពសម្រប់អាជីព បច្ចេក​វិទ្យា​ ព័ត៍មាន​​ និង​សារគមនាគមន៍  និងកែលំអកម្មវិធីសិក្សា ទៅលើគ្រូបឋមសិក្សា គ្រូមធ្យមសិក្សា​ ដើម្បីអោយតាមទាន់បច្ចប្បន្នភាពសម្រាប់បណ្តុះប​ណ្តាល ជាពិសេសជម្រុញបណ្តុះ​បណ្តា​ល​​​បុគ្គលិកជូនស្ថាប័ននីមួយៗ យ៉ាងហោចណាស់ ១នាក់អោយចេះថែរក្សា និង ជួស​ជុលកុំព្យូរទ័រ
  2. គ្រឿង Hardware និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ៖ បំពាក់គ្រឿងរឹង និង ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន ដែលចាំ​បាច់ ជួនសាលាគរុកោសល្យ និង សកលវិទ្យាល័យទាំងអស់ ដើម្បីអនុញ្ញាតអោយគ្រូ និង​សិស្ស បានប្រាស្រ័យទាក់ទងដោយប្រើប្រាស់ កុំព្យូទ័រ និង អ៊ីនធឺណែត ។ ផ្គត់ផ្គង់អគ្គិសនី​ជូនគ្រប់វិទ្យាល័យ អនុវិទ្យាល័យ និងបំពាក់គ្រឿងរឹងនៅសាលារៀនទាំងអស់ ដើម្បីអោយ​សិស្សបានប្រាស្រ័យប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ វិទ្យុ និងទូរទស្សន៍ ជាជំនួយដល់ការសិក្សារបស់​ខ្លួន។ ផ្តល់សេវាកម្មចល័តរៀនបច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៍មាន និងបង្កើតស្ថានីយទូរទស្សន៍ ស្ថានីយវិទ្យុ និង​ផ្តល់បុគ្គលិកគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីបំរើអោយប្រព័ន្ធអប់រំ និងផ្តល់ចរន្តអគ្គិសនី និង ការភ្ជាប់អ៊ីន​ធឺណែត ជូនសាលាមធ្យមសិក្សានៅទីណាដែលអាចធ្វើបាន។
  3. ការអភិវឌ្ឍន៍ខ្លឹមសារក្នុងស្រុក និង ការប្រើប្រាស់គ្រឿងទន់ ( Software ) ដែលមិនចាំបាច់បង់​ថ្លៃ

0 comments:

Post a Comment

 

Blogger news

Blogroll

About